11 April - Lammrace och containerfynd

Containerfynd och ull
 
Maxad dag! Containerfynd, ommöblering i fårhuset med utgång för Mys och Myrra, fixat goda Raw food godisar och planterat om småplantor. Idag var också en dag då det föll stora snöflingor som jag inte ville se åt. Dom blev så småningom till ett stilla vårregn och då kom doften - den där bekanta doften från marken som min vän Maria säger är doften av mark-ozon, kanske, inte vet jag, men jag vet att det bubblar av vår inuti kroppen när jag känner doften.
Containerfynd - ja, en hylla till fårhuset och en jättefin stor "spånlåda" som blev såpskurad och sen fick alla ull-rullar en plats i den fina lådan.
Just nu har jag kommit hem från fårhuset - trots duggregn ville fåren inte in. Nu börjar lamm racens tid. När tackorna får sitt kraft foder så går lammen loss i ett race ett par varv runt huset och sen är det lögn i helsike att få in dom i samlad trupp! Det tog en halvtimme .men det var gott att uppleva - tillräcklingt många ute för ett först riktigt race! Häftigt
På eftermiddagen blev vår trädgård också landningsplats för massor av bofinkar - jag har aldrig sett så många samtidigt - tack för herrar Bofink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0