13 April - Tuff igelkott och hungringa bin

 
Lördag och sova lite längre än de senasta lördagarna - ganska skönt men jag gillar ju att gå upp lite tidigt när det finns ett vårljus. Idag var det mulet så det var en mer dämpad känsla.
Idag har Olle och jag tillsammans med Ulrika gjort en insats hos lammisarna - dom har blivit öronmärkta och Olle har stängslat en yta där vi kan förvara alla pallar och annat material - lammungar är som  alla andra ungar, nyfikna så man får se till att det inte finns farliga utmaningar.
Jag tor en tur ut till bigården för att se hur matläget var. Jag har läst mig till att april är en svår månad för det som i första vår/vinter tillsynen var en god mattillgång kan under april snabbt förvandlas till svält - och så började det bli i vår B-kupa. Nu matade jag på med en kaka Apifonda så hoppas jag att dom tar det. På vägen ut fick jag en fin lite belöning i form av ett möte med en lite vårtrött men tuff igelkott. Vi ha numera en del igelkottar på ön - men förra ret mötte jag några svaga exemplar så jag var lite rädda för att de skulle dö ut - så det var extra roligt att se en liten tuffing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0