15 April - Söta dadlar och 100 bonde

Ko på Azorerna
 
Måndag och en kort arbetsdag i stan - mötet blev ett teleforn och webbmöte - det funkar väldigt bra och för min del innebar det att jag kom hem tidigt. På båten ut till Vrångö träffade jag Staffan och hans dotter Anna. Staffan är en bekant från studentkårstiden. Dom ville ut i skärgården och promenera. Vrångö är en fantastisk promenad-ö. Fina slingor åt både norr och söder. Naturen är skiftande en blanding av Hallands sand och Bohusläns klippor. Det finns dessutom lite skog här och var.
Idag har jag också tagit hand om den sista biten pumpa. Av den gjorde jag en pudding som påminner om ostkaka i smaken - pumpamos, ägg, mandel och något sött - idag fick det bli dadlar. Jag har upptäckt att dadlar är ett utmärkt sötningsalternativ om man vill undvika vitt socker. Jag har tagit bort det vita sockret helt och håller mig till honung, agavesirap och dadlar.
Puddingen skall avnjutas med lite björnbär och grädde tillsammans med mitt favoritprogram - 100% bonde! Vilken kille och vilken liten härlig familj - för att inte tala om allt dom gör. Förra veckans ost från osttillverkningen såg riktigt god ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0