17 April - Första sädesärlan

Gråskala
 
På väg hem från arbete i stan så fick jag syn på den första sädesärlan - dom är så vansinnigt söta och lite lagom kaxiga. Gillar att retas med katterna.
Lovekatten har varit på sitt årlig inspektionsbesök hos skatorna - högt uppe i träden för att på nära håll titta på deras bygge. Han kom ner ganska snart.
Det är fortfarande kallt och kan säkert vara någon minusgrad på natten - mina tomater drar iväg så till helgen måste jag göra något riktigt radikalt för att stötta dom. Jag vill få ut dom i växthuset snart och ångrar så att jag inte skrev upp när dom fick komma ut förra året.
Ytterligare ett containerfynd i form av en riktigt stor aluminiumkastrull till att koka ramar eller att färga i. Man kan verkligen göra fynd - jag missade ett fynd igår - Pellerin margarin lådor - men dom blev omhändertagna av Andreas -det känns bra! Dom är fina och värda att ta om hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0