19 April - Brudkrona

Förförisk vy från fårhagen
 
Idag har jag provat ett nytt grepp eller snarare ny dekorteknik i keramiken. Jag har skurit ut en dekorkant på en skål. Det skall bli lite intressant att se hur det tar sig ut efter bränning - om det håller formen. Idag var lilla Stella med och hon kunde inte hålla sig utan berättade att mamma Sara och Peter skulle gifta sig och att hon just höll på med en krona i lera. Fint - jag tror faktiskt att det inte är en så dum tanke - man skulle nog kunna göra ganska vackra keramiska brudkronor som inte är så tunga - hm....barns kreativitet är bäst.
Marc berättade att hans skall ha en utställning i sommar på Visingsö - en ö jag aldrig besökt men gärna skulle vilja besöka. Så nu finns ett jättegott skäl till - till att åka dit i sommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0