2 April - Farmors födelsedag

Vårtecken som låter
 
Idag den 2 april fyller farmor Linnea år - nästan 100 säger hon själv men jag tror det är 97 eller kanske 98 - ja nästan hundra! När jag pratade med henne var hon lite trött på rösten det har varit en dag med många besök och telefonsamtal. Hon frågade om jag badade nu - det ficka jag ju erkänna att jag inte gjorde än. Vilket ökar pressen lite - nu måste jag snart doppa mig så att hon inte ljuger för sina tant och farbror vänner när hon berättar om mina bad.
Det blev en sen kvällspromenad till fårhagen i en vacker, stilla och kall solnedgång - det var skönt att skaka av sig lite stad. Idag har jag utnyttjat stadens utbud med ett besök på Rawfood baren på Viktoriagatan. Trevligt ställe och bra koncept med Raw på ekogrönt. Efter det botaniserade jag runt på Gröna Boden och köpte en påse cacaonibs - kul att prova på några av mina godisboller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0