20 April - Humlor, citronfjärilar och ett nyvaket växthus

Nyvaken humla
 
En dag jag längtat efter - idag har varit en dag då jag i stort sett varit utomhus hela dagen. Växthuset här fått vakna - det fanns en honungsslung och en cykel som inte riktigt hörde hemma där. Så bort med det och in med säckar där jag satt den tidiga potatisen - den som kan bli en skojig delikatess till midsommar. I år blev det Timo och Blå Kongo. Timo är en ny sort jag aldrig provat - den goda rosenpotatisen fanns inte och är egentligen likt Kongo lite för sen för denna odlingsmodell.
Tomatplantorna har blivit omskolade och två sorter prövas i växthuset - dom behöver tuffa till sig. Det är ampeltomaten och den lilla kruktomaten Wilma som får det lite tufft. Likaså har puljolök och salladslök fått sin plats i växthuset.
Det har varit en dag med strålande sol och riktig värme - grannarna eldar, spelar wolleybolll, dricker vin på balkongen, solar och krafsar i trädgården - härliga vårtider är här! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0