22 April - Från Saltholmen till Kortedala Torg

Spännande lämningar i Gotländsk skog - vems kultur?
 
Idag har jag bland annat åkt spårvagn mellan Saltholmen och Kortedala Torg - en intressant resa genom en delad stad. En succesiv förändring från Älvsborg till Majorna till Centrum till Gamlestaden och någon stans efter Bellevue så blir det förort ut till Kortedala Torg och ett icke lika välmående Göteborg blir synligt. Det finns ett möte mellan förorten och staden någonstans runt Gamlestan och kanske ända fram till Redbergsplatsen och där uppstår en positiv känsla. Områden där kulturer och olikheter får utrymme att mötas blir oftast goda platser.
 
Min fundering på hemmaplan är av betydligt enklare karaktär - eller kanske inte - hur skall jag beskära min Myrten planta? och när? Den sätter nu små fina skott och frågan är ju om den redan var färdig som den boll den var då jag köpte den eller om den blir tätare av att jag klipper. Jag ger mig katten på att det finns olika svar på detta - och så är det bara att bestämma sig och se vad som händer. Det är ju oftast så - att det inne finns en sanning - och skönt är väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0