23 April - Inga tackor klippta.......:(

 
Hemma arbetsdag - jag har varit riktigt effektiv mellan 07:00 och fram till 12:00 sen fick det bli lunch. Tanken var att jag skulle klippa tackor på eftermiddagen. Ett kanonväder för det - men hur mycket Olle än slet och svor så vill det (jvla) lilla strömproducernade monstret inte starta. Jo starta men sen putt putt putt pufffff.....död! Den tålmodiga Anja stod och väntade på klippning men det fick bara bli lite klövvård - nu ger vi nog upp den lilla monstermaskinen.Trots den snälla Rolf översyn villden inte göra det den ska - puttra på och producera ström.
En skön kvällspromenad bjöd på sol och blåst och lite vackra vyer. Jag gick till fårhuset för att hämta material till två drönarramar för varroabekämpning. Jag blir lite orolig när jag hör hur illa kvalstren gått åt bina under vintersäsongen. Vi få allt skära drönarceller för att bekämpa ohyran. Vi vill ju så gärna hålla igång de här samhällena och ser fram emot sommarens arbete med förhoppningsvis två egna avläggare och god sommarhonung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0