24 April - Skatakrobat

Innifrånperspektiv
 
Det märks att fåglarna är på gång med bosättning och äggläggning. Det går åt massor av fågelmat och det är slagsmål i luften runt fröautomaten och kö på marken för att leta fröer som trillat ner. Vi har nog inte några speciella rariteter till fåglar men det är ändå ett drama utanför fönstret.
Men......så fort jag närmar mig med en kamera så vips - puts rent inte en fjäder så långt ögat når. Jag får luras och ha ett innifrån perspektiv på mina fågelbilder.
Dagens akrobatiska övning utförs av skatan.
I lammhagen har det blivit ett helt gäng som gärna vill ha lite tillskott - förutom Fiona med vitt halsband (lilla prästkragen) och Kanobi med gulgrönt band så har nummer 156 och 153 anmält sitt intresse. Det visar sig vara Viola och Helga. Lammen tillhör de två tackor som hade tung lammning och blev liggande. Alltså stödmatning till 3 av 4 trillingar. Det räcker med två lamm per tacka för att det skall funka optimalt - men nu har vi dom vi har och det är att gilla läget ....och vem kan motstå dom när dom flockas runt dig - små svarta söta lamm-nosar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0