25 April - Premiär dopp

Nu är dom överblommade
 
Första badet! Yes - fast tårna gjorde ont.... och jag som längtat efter detta sedan februari och idag äntligen. På tiden...sa Kia. En vacker morgon med mat till små hungriga lamm gav den där härliga längtan efter badet. Jag cyklade till kyrkogårdsviken och där var det lä - av med kläderrna , ett dopp och sen kunde jag torka i solen. Tack härliga vatten! och härliga sol!
Idag har jag gått igenom båda lådorna hos våra bisamhällen, bytt ut några mörka kakor mot nya icke utbyggda och satt dit drönarramar. Olle har har hjälp till med drönarramarna - då mina snickerikunskaper mindre goda. A-kupan är stark och B-kupan normal till lite svagt samhälle. Lite nervös blev jag då jag inte hittade drottningen förrän på sista ramen i nedre låden. Men där var hon!
Jag har precis kommmit tillbaka från kvällsmatningen då jag också försökt träna dom på lamm bar - en skojig liten uppfinning som är en "sophink" med spenar. Så där lagom kul.......att hänga i lamm baren - tyckte vissa - men inte dom som borde, för dom föredrog nappflaskan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0