27 April - Huggormen är vaken

 
Nu är Ulla, Pnuttan och Anja klippta! Jätteskönt att komma igång och klippar fåren. Dom blir ju inte så jättesnygga när vi klipper dom men det märks att dom tycker det är skönt. Dom stod alldeles stilla och njöt nog av att bli av med vinterullen.
Just nu spritter det i naturen - alla vaknar till liv. På vägen ut till fårhagen ringlade en jättevacker och ganska sor huggorm. Jag får var försiktig när det är dags att plocka lök för då är jag i huggormland. Det växer en vildlök här ute som har en fantastisk god smak - jag brukar plocka rätt mycket och förvälla lite lätt och frysa in. Den blir otroligt god att göra potatisochlök soppa på. Sen är det dags för nässlor också - goda och nyttiga små växter. Det finns mycket att skörda i naturen - jag skulle nog behöva lära mer om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0