28 April - Lavendeldröm

Gamla saker med patina och kanske en del att berätta
 
Söndagsdrönar dag - alltså en dag då jag upplever att jag mest lallat runt utan plan. Det beror nog på att jag fick starta morgonen med att deklarera för mig själv och för fårägarföreningen. Suck! Sen var det att börja röja bland kläder - från svart grå murriga vinterplagg till ljusare lättare och lite luftiga sommarplagg. Jag vet inte om det är lite gammaldags men jag har lite av vinter/sommar garderob. Jag hänger jag fram det men kanske är det så att jag mest användet jeans och lite överdelar jag är bekväm i.
Sen var det dags att ta sig ut får då hade solen tittat fram - vi passade på att flytta Aronian till en lite soligare plats och fick ner lite lavendel längs med staketinramningen vid cyklarna. Jag har en bild av en lavendelhäck från Saeby - söder om Fredrikshavn. På väg ner mot hamnen finns just ett vitt vackert staket och framför det en lavendelhäck som varit i blom varje gånga vi varit där - så kanske detta kan bli så småningom. Lavendel är så fint och doftar härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0