29 April - Mammas födelsedag

Tuff tjej
 
Idag fyller mamma Ingrid år - massor av hurra för henne! Min mamma är av den generationen kvinnor som yrkesarbetet - hon utbildade sig till sjuksköterska under 60-talet och blev ganska snabbt sjuksköterskelärare. Det måste varit i slutet at 60 talet. Sen utvecklades raskt en chefs/administrativ karriär som avslutades med en forskarinsats. Nu är hon pensionär - en av dom där aktiva och engagerade pensionärerna. För tillfället slukas hon av ett hus dokumentationsprojekt på ön där hon bor. Det roligt att höra och riktigt känna hur hon brinner för detta nygamla projekt.
Idag har vi blivit bjudna på ett riktigt kallt och april lurigt väder med kalla störtskurar. Jag har skönt nog klarat mig från det värsta - men inte kylan. Det känns just idag väldigt långt bort att jag faktiskt badade förra veckan. Olle rapporterar just nu att väderprognosen ser bra - värme på väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0