3 April - Socialarbetar-vänner

Efter en dags excel- och siffer arbete i socialarbetets tjänst träffade jag min gamla - riktigt gamla - kollegor Susanne och Helena på ett glas vin på Palace.
Susanne var min första kollega, som socialarbetare, då jag var praktikant på Cityenheten och arbetsträningsverksamheten för unga. Vi erbjöd unga tjejer och killar en möjlighet till att fylla dagarna med en sysselsättning som var tänkt att påminna om ett arbete. Våra uppdrag var måleriarbete i kommunens lokaler - så vi var helt enkelt målararbetsledare för ungdomarna. Jag kunde inte ett skvatt om måleri och det var med min första kollega Susanne som jag kunde dela känslan av tråk och tristess i måleriarbetet - just det vi inte skulle förmedla till våra unga arbetstränare. Vi hade vår syn på måleriarbete - våra manliga kollegor hade en helt annan uppfattning. Men vi hade kul ihop i alla fall.
Det var väldigt kul att träffa dem - och kul var också att Maija dök upp en liten stund, på väg mot Stockholm.
I fårhagen var det lugt förutom att både Hedda och Anja inte ville gå in - så kanske i morgon bitti - kan man få ett litet nytt bääää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0