5 April - Gunnar och Gabriel

Mamma-tackan
 
Vilken häftig fredag! Min keramikmästare Marc är kär och skall flytta ihop med en kvinna i ett torp - passar honom jättebra. Han har längtat både efter att möta en rätt kvinna och om att bo lite mer lantligt. Det är så fantastiskt när människors möten leder till kärlek.
Stor glädje till Marc och Princess-hund. (lite smolk är att hon har katt och det gillar inte Princess.....katter tycker hon är suspekta och skall jagas bort - jag vet av egen erfarenhet - när Princess mötte Vilma)
Nästa upplevelse var lammning på eftermiddagen - Gunnar och Gabriel kom till världen. Mammatackan heter Grynet och har var riktigt riktigt stor - jag trodde nästan att det skulle vara fler lamm. Vi är glada för alla med två och det var två stora fina baggelamm. Gunnar är vit - kanske inte jättesöt men Gabriel kommer att bli en skönhet! Han är svart med vitt runt ögonen. Lite omvänd Zorro-look.
Nu har vi äntligen fått i oss lite middag och sen framåt 10-tiden ttror jag vi tar en sista tillsyn innan natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0