9 April - Blad i alla fäger och former

Vackra blad på Azorerna
 
Mat till 6 små lamm tar sin tid - fast vad gör det när både morgon och kväll bjuder på ett härligt lugn.
Jag kommer precis tillbaka från fårhuset nu där jag tillsammans med Nisse och Vivan varit och kvällsmatat alla småttingar med sjuka/trötta tacka - mammor. I eftermiddads upptäckte jag en juverinflamation hos Anja. Jag tittade extra på hennes lamm och tyckte som var små och ser då samling runt en spene - den andra funkade inte och var hård. Tusan också - det behövde vi inte så nu har vi 3 trillingar att stödmata. 9 stycken!
Tidigare i kväll har jag varit i stan och lyssnat på Hannu Sarenström som pratade om lunden som rum i trädgården. Han är en naturbegåvning - väligt inspirerande att lyssna till - en skön känsla. Jag blir sugen på att kanske plantera några vacka skuggväxter - några vackra blad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0