1 Augusti - Kalla soppor

Blandat vad....? från Tage igen.. men snyggt!
 
Vilka härliga soppor man kan göra sommartid - sommarsoppor. Jag tillhör ju dem som gillar soppa på höst och vinter och har känt mig lite skeptiskt till kalla sopppor på sommaren.
Detta är omprövat och överbevisat på en lunch med Kia och Hasse då jag gjorde en vattenmelon gaspacho och en gurksoppa med youghurt - så gott!  Friskt , nyttigt och goda smakblandningar - vattenmelongaspachon måste också vara ytterliage ett prov på hur god raw food man kan göra.
Kia kom med de mest underbara mandel biscotti man kan tänka sig - allt detta med lite rökt makrill (hemrökt) och en god rökt fårrostbiff från Orust och en smaskig squachtårta med ost gav oss en härlig lunch - sen toppade jag med min flädercider ....eller vad nu är....gott hade vi det och trevligt.
 
Sen... räddade Olle och jag Swanson-svan som låg vid fårhuset i år igen. Han travade ut genom grinden med lite på-pusch från mig och Olle. Hoppas han fixar det i år med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0