12-13 Augusti - Inga röda bönor...

Sköna bönor
....och så blev det då ett tekniskt avbrott igen. Ingen mänsklig faktor inblandad utan en obegipligt internet paus. Igår var en handlingarnas dag - en dag då jag känner mig rik efter att jag skördat alla bönor, kokat en burk marmelad på vita vinbär som jag kryddat med chili, kokat en kanongod tomatsås med lök,äpple, tomat, chili och kryddor. Jag har också satt en omgång äpplecider - ett litet experiment.
På förmiddagen var jag på Styrsö och hämtade våra nya drottningar - tänk att det finns små burar för bidrottning och hennes 3 följebin. Fint va! Nu hoppas jag att våra samhällen bugar och tacksamt tar emot sin nya drottning - Göran och jag stod i en svärm av bin och rev drottningceller för att säkra den nya majestätens mottagande. Där gäller det att titta på alla små märkliga detaljer!
Idag har varit en hemarbetsdag men vid en sväng ut till fåren så tog jag in titt bland mina pumpor....och där hittade jag en jätte. Nu har jag skördat en Marina de Choggia och denna skönhet tror jag är en Blue Hubbard. Rikedom till vintermörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0