21-22 Augusti - Mönster och monster

Vackra Sverige
 
Idag hittade jag en stor pumpa i mina odlingar, det lustigt att dom kan gömma sig så. Jag trodde jag hade koll på alla riktigt stora men precis bredvid en jag lossade från pallarna - fastvuxen - fanna ytterligare en monsterstor pumpa.
Under eftermiddagen stack vi ut med båten - vädret var fantatiskt och vi fick både en fins tur och 12 makrillar. Vi mötte P-O på bryggan och delade med oss till honom. Sjöturen var så där ljuvlig utan massa vrålande motorbåtar och massa svall - helt lugn, några fiskande männiksor och några seglande...och kul att träffa P-O.
Mitt äventyr med stumpstickor tar en del energi - jag fattar inte mönster eller svenska språkets tvetydighet när det står att jag skall sticka med en tråd i avvikande färg - vad skall jag göra....sticka med en annan färg eller sticka med ytterligare en färg.....hur många gånger kan man repa upp? (utan att bli galen...)  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0