26 -28 Augusti - Bokklubben vid vattnet

 
 
Bokklubb - en härlig kväll i Annikas (...hm..det är nog Jan's) sjöbod. God fisk i paket och prat om en härlig bok som väckte en känsla av mys... vet inte riktigt vad det är , språket, sammanhanget, beskrivningarna något gör i alla fall läslusten och läsmyset väcktes hos mig.
Vår vän Olle som bor i Thailand har varit på besök och det var härligt att se honom - han är sig lik och verkar leva ett gott liv.
Dagarna har präglats av sommarvärme, arbete och lite friluftsliv på sjön. Vi har fått en del makrill så nu tror jag hösten behov är fyllt. Jag har äntligen passerat det mest krisartade i mn hatering av strumpstickorna - vi kommer numera överens och jag förstår hur jag skall göra. Jag stickar ankelvärmare - skojiga små sockar utan fot...så kan man ha dom i låga stövlar utan att det blir för trångt och ändå lite varmare. Mönstret har jag hittat i en fin liten bok om att sticka vantar, sockar och mössor - på Nääs fina hantverksbutik,..och naturligtvisär det garn från våra egna lammisar.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj, vilken härlig blogg du har!

2014-03-01 @ 10:26:16
URL: http://haltande.blogg.se
Postat av: Sanna

Oj, vilken härlig blogg du har!

2014-03-01 @ 10:26:18
URL: http://haltande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0