6-7 Augusti - Rosévin

 
 
Inte för gårdagen sakande detaljer utan snarare att jag glömde......va! Med ett gott glas rosé i kvällssolen efter en arbetsdag kan man glömma det mesta.
Kan inte vara nyttigt att vara i stadsmiljö. I vilket fall som hels så innehöll gårdagen en trevlig lunch med Renate på Cafe Petit - jag blev påmind om hur god ost, chevre är - mumsigt. Det är ett väldigt trevlig lunchställe.
Min fjärils-spaning har idag belönat mig med en Macahony (kan det heta så?..) fjäril. Den är stor och har en vacker täcknng och form. Roligt att se.
Morgonbadet var ljuvligt, det var svalare i luften än i vattnet och klart. Det var en perfekt start på en hemarbetsdag.
Idag har jag också skördat den första pumpan i fårhagen - en fin och hyfsat stor en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0