1 Februari - Lemon Chili

Mosskuddar på Vrångö
 
Nu har dom först fröerna kommit i jorden - dom som behöver få lång tid och lite varmt för att utvecklas. Det blev två chili - Lemondrops och Lemon chili. Sen åkte det ner lite kronärtskockor när jag ändå var igång. Dom är vackra och goda men tar mycket plats i trädgårdslandet så det kan bli odlingen i fårhagen. Jag har en lite pall odlingsbädd i fårhagen där jag tar tillvara gödsel och passar på att odla det som tar plats t ex pumpa! Inspirationen kommer från Stefans lilla gröna - en handbok i utanförskap. Stefan Sundström en man med goda tankar och bra musik!
Overallen kom till användning idag och det var precis så härligt som jag tänkt - varmt och skönt!
Eftermiddagen gav mig också en skön stund med min favorittidning - Hemslöjden - den är bra, insprierande och så snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0