10 Februari - Alternativ och Åter

Frostig Järnek
 
Avocadoexprimentet blev inte så tokigt - efter en natt i färgbadet har jag fått en ljusgrön/beige ton. Jag är nöjd. Idag har jag ägnat mig åt att smälta om bivax ljus som jag hade lite för bråttom med innan jul. Vaxet blev inte riktigt rent - en del honungsrester fanns kvar och när man tänder ljusen samlas det som en svart klump runt veken. Nu blev det bättre men inte helt bra - det svårt att få ett rent bivax. Jag behöver nog läsa på mer om hur man gör. Min favorit sida för mycket av sådan här information - om biodling, om fårskötsel, om odling och om hantverk hittar jag på Alternativ.nu. Dom ger också ut en bra tidning som heter Åter - där hittar du bland annat massor av goda tankar om självförsörjning och genuint mathantverk.
Nu väntar veckans bastu ....men ännu inget dopp i havet, det får vänta lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0