2 Februari - VänAnnor

 
Idag skall jag tidigt iväg och sent hem! Kalas i Floda hos min vän och kollega Anna Å.
I mitt liv har det enda sen jag föddes funnits viktiga kvinnor som bär/burit namnet Anna. Min först Anna var mormor och hon måste vara min "grundAnna" hon som kanske påverkat mig till en nyfiken och postiva inställning till kvinnor med namnet Anna. Mormor Anna är död sedan många år ....men finns ändå!
Nästa viktiga Anna kom i sena tonåren och var syster till min kompis Rikard. Hon är fortfarande en mycket viktig Anna  - Anna S. Anna E kom som en kollega och väckte nyfikenhet och blev min vän, sen kom Anna Å sen kom Anna H och sist men inte minst en uppskattad systedotter i AnnaT. Tänk vilken rikedom att ha alla dessa vän-Annor!
Idag kan jag njuta av strålande sol och en vacker vinterdag - min man klipper äppleträden - en dag för det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0