20 Februari - Vantkalender 2013

Hemgjutna bivaxljus
 
Nu har två chili tittat upp - det är tydligen så att man måste lära sig vänta. Nu finns det ganska många små chiliplantor om alla gror. Ja, ja man kan alltid ge bort några när dom vuxit till sig.
Idag har jag fått en mönsterkalender med vantmönster - helt fantastiska mönster och en fin idé - en vantkalender.
Nu är det dom där strumpstickorna jag skall ta mig an. Jag får nog ta hjälp från min handarbetande mamma - hon kan sticka vantar på strumpstickor - fina vantar!
Under flera dagar har vi kostat på oss att elda bivaxljus - dom doftar lite lagom och är brinner ganska vackert. Det känns alltid bra att ta till vara på det våra små djur ger - vi borde kanske utveckla vår biodling och börja ta tillvara pollen och propolis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0