21 Februari - Mamma och pappa

 
Idag har jag lämnat över post och välkomnat mamma och pappa hem från sin långa vinterresa till Thailand. Det känns skönt att ha dom tillbaka på hemma mark. På något sätt har det också blivit en del av symbolerna för en kommande vår. Alla som som skytt kylan kommer tillbaka såväl människor som fåglar.
Under eftermiddagen kokade jag lammbog till en gryta med dill och vild lök. Här på ön växer en vild lök som har en fantastisk mild och god smak. Jag plockar massor på våren - förväller och fryser in. Det är den lilla ekorren i mig som slår till - och jag känner mig så nöjd. Löken plockar jag längs med promenadvägen ut till fåren - idag gick vi samma väg med vår vattenkärra och vägen var verkligen en isbana - halt som sjutton - tänk vad omgivningen förändras med årstiderna.
Även om det kallt, mörkt och halt så tror jag nog att jag föredrar omväxlingen - der är ju lite härligt att längta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0