22 Februari - Medelhavets vågor

Keramik och grönsaker
 
Tänk att man kan rädda alster som verkar ha gett upp. Idag har jag drejat - Marc var sjuk så vi var lite som kalvar på grönbete i hela gruppen. För min del innebar det att en flat skål som sackade ihop när jag lyfte den fick bli ett fat som dessutom rätades upp med en vågig kant. Det där med vågig kant gillar jag - det är en känsla av medelhavskeramik - fat, skålar och krukor i ljus krämgul, vit, grön eller koboltblå. Snyggt. Marc gör fantastiska krukor med just den känslan - det återstår att se hur mitt fat blir - men just då kände jag mig nöjd.
Jag ser fatet framför mig med stora härliga bitar av vatten melon - och solen skiner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0