26 Februari - 30 svanar i viken

Träningsverk i baksidan på låren - kul att känna att man lever och har en kropp. Det var den dubbelvikta arbetsställningen som krävs för att klippa en tacka på magen. Känns riktigt bra!
Idag har det varit en solig dag med vårvärme - då kommer dimman och sveper in ön i ett vitt töcken. Lite dubbel känsla - men det blir så här ute när det kommer lite plusgrader och vattnet är riktigt kallt.
På båtresan hem genom dimbankarna så kunda jag ändå skymta svanarna i viken vid Skäret dom var nästan 30 stycken och det såg ut som om dom simmade i par nästan alla. Det var vackert.
Framåt kvällen rostade jag müssli och prövade ett nytt recept - kanelkex - jag lyckades bränna dom men det som gick att äta smakade bra. Jag skall pröva dem igen och  vara närvarande i processen, inte göra flera saker samtidigt utan att ha huvud och mage med i det jag gör!
Ta tag i meditationskänslan - fokusera på andning... och var närvarande i det jag gör - en utmaning ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0