28 Februari - BokRea nu och då

 
Bokrean var ett fenomen som lockade mig väldigt mycket från gymnasietiden upp i medelålder - för att sen med all massproduktion av reaböcker och näthandel helt försvinna. När jag gick på gymnasiet var bokreastarten en anledning till fest - sen skulle man upp tidigt och stå i kö för att vara först. Sen kom tiden då katalogerna var viktiga och man kunde förbeställa och hämta sin kassar med böcker.
Idag var jag inne på bokrean, som var märbart mindre. Jag föll ändå för en bok om Karin Larssons tankar om konst, hantverk och design. Den kändes inspirerande och trevlig att bläddra i. Kanske kan det bli en stick/virk bok också.
En gröngöling eller annan hackspett påminde oss om sin närvara när vi cyklade hem från båten! Hemma väntade Biodlartidningen och därmed en skön stund i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0