4 februari - Ullgarn

Handspunnet garn från Vrångöfårens ull
 
Det egna handspunna ullgarnet är så inspirerande - jag tar mig fram på webbens stick och virksidor och dom är många. Det finns mycket kreativitet på nätet. Just nu har jag ett par projekt igång bland annat en virkad kofta - som virkas runt - lite som en jättestor rund spetsduk! sen har jag virkade vantar igång - det jag alltid och sen finns det några sorgebarn som ligger och inte är ihopsydda - jag skall ta mig an dom en dag. Min nya utmaning skall bli att sticka med strumpstickor - jag har aldrig gjort det och skall anta den utmaningen när min kofta är klar. Jag tror på prickiga tumvantar för utmaningen.
Idag har varit en sån där grådag - jag har jobbat hemmifrån och har verkligen varit klistrad vid Excelfilerna. Väl hemma möts jag av en härlig brasa i kaminen! Underbart - den värmen är rund och varm...och sen kan jag ta en stund och virka runt runt...runt runt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0