5 Februari - En väska med hundar

Barcelona - Parc Güell 2012
 
En första lite spirande känsla av vår....i luften, på havet och i staden. Idag luktade det lite vår och solen var ganska varm - en hackspett lät och flög så den blev synlig för Olle - jag missade den men hörde den. På havet - när det är isfritt - guppar flockar av Ejderhanar och en och annan hona. I staden mötte jag en "hundrastare" en ung kvinna med åtta vovvar i olika modeller som gick så fint tillsamman - det spreds ett leende över läpparna när jag såg dem! Hundarna var patienter på Blå stjärnans djursjukhus så det var ett och annan bandagerat ben och ond tass också.
Hundarna påminde mig om en present jag gav till Anna E som berättade att hon längtat efter hund - enda sen hon var liten. För att tillfredställa hundlängtan fick hon en pytteliten grön resväska innehållande 7 små plasthundar - en ras för varje veckodag. Dom där rasthundarna var lite samma uppsättning som i vovvarna väskan!
 
Mitt nästa färgexpriment är igång - jag har ju samlat avokadokärnor och skal som skall bli till färg. Jag läste på lite på några skojiga bloggar och kom fram till att - kärnorna verkade inte så intressanta för mig. Det verkade bli en skum hud/aprikos ton - nja. Skalen däremot krossade jag fint (dom hade torkat ett tag) och kokade 10 min - sen skall det stå till lördag (har jag bestämt) och då skall det utgöra grunden för ett färgbad som jag hoppas kan ge en brun ton. Spännande ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0