8 Februari - Krukmakaren

Blandade former och vackra dukar
 
Äntligen har keramikträffarna med Marc och alla dom andra startat. Jag har verkligen längtat - lika fokuserad som jag behöver vara för att spinna behöver jag vara för att dreja. Marc - mästerkrukamakaren - brukar prata om drejning som meditation, filosofi och den ultimata gestaltningen av ett surrealistiskt skeende. Det är surrealism, säger han med en charmig fransk brytning.
Det är inte bara häftigt att känna leran bli centrerad och sen känna hur den lyfter sig själv i drejgreppet utan keramik är så sinnligt och vackert. Det är så mycket ursprung och nytta över detta hantverk. Jag kan nog inte se mig mätt på vackra former och ytor.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0