1 januari - årets första dag - sol och blå himmel!

 
Nyårsnattens gladaste SMS fick vi från Rikard och Monika på resande fot i Peru - härligt att få följa dem i deras reseblogg.
2013 startar med en klarblå himmel och sol - jag inser att det kommer att bli en del vädersnack men när man lever och bor i skärgården, så är väder och natur så nära och påverkar så mycket - så det får bli en del väder. Så.. ut i solen och gå en sväng. Jag kunde inte låta bli att gå ner på stranden, jag var bara tvungen att känna på vattnet. Sol och strand gör att jag blir sugen på ett bad även om det är januari. Jag nöjer med att skjölja ansiktet i det salta vattnet och njuta av färgerna på tången som strandat. Härligt, kallt...men inte så kallt. Det är dagens lilla detalj att stanna upp vid.
Nu är tiden för alla återblickar - på radion återblickar Lotta Bromé med en intervju med Fredrik Reinfeldt då han reflekterar över att vi skall kunna få arbeta till vi är 75 år. Intressant - jag tänker att många säkert vill arbeta men kanske inte med det gamla lönearbetet. Vad är arbete? Jag tänker att nästan allt jag gör är arbete men arbete som jag själv bestämmer över och som jag gör när jag vill. Visst sen har jag ett lönearbete också och jag är glad över att ha båda varianter ....men inte vill jag lönearbeta tills jag är 75 år!
 
Så till nyårslöftet! Ett köpstopp på kläder och onödiga prylar och mer av  kulturupplevelser under året!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0