10 januari - ordning och reda

 
Ibland är kul att städa, att få gå och plocka bland sina grejor och sortera, slänga och få lite ordning. Det blir en själslig process också. Det finns en befrielse i att rensa bort lite prylar och skräp - få lite rena ytor. Jag inser att det där med Feng Shui kanske inte är så dumt - kanske borde jag läsa på för det finns mer i det om jag inte minns fel. Hur saker skall vara placerade i förhållande till varandra och till väderstrecken och vilka färger som ger olika energi. Spännande tanke! Att plocka bland sina saker väcker nyfikenhet både hos mig och katten - jag får lust att sätt mig ner och titta på sakerna och fundera över vilka minnen och känslor dom väcker........det är nog tur att min man mer tar tag i städningen med såpa och dammsugare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0