12 januari - Tomtarna

Idag har vi börjat plocka undan julen - det är lite trist - bort med alla finurliga tomtar, alla röda ljus och adventsljusstakarna. Mörka tider väntar ....så fram med mera värmeljus och ljusstakar för att kompensera julens varma goa myskänsla. Tomtarna skall nu sova i sina kartong tills nästa år - våra tomtar kommer från en gammal moster till min man. Hon gjorde dom för Hemslöjden i Karlstad - tror jag. I vilket fall så motsvarar dom mina fantasier om den lilla gårdstomten som delar mjölk och gröt med katten.
Nu tror jag ju inte riktigt på tomten ....men njuter av ett vackert hantverk som dom små gårdtomtarna är - Jonte och hans vänner!
...och..
Trots det råkalla vädret så blir jag påmind om våren när vi börjar planera för årets arbete i "bigården" - hos Drottning UlrikaChristina  IV och V och deras systrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0