13 januari - lampskärm

 
En isande kall vind sveper in över ön - 4 minusgrader, låter inte så mycket med med hög fuktighet i luften och frisk vind så biter det i kinderna. I lä kan man ändå njuta av solljuset. Promenaden går förbi en av öns viktiga platser för oss samlare - containern. Där har jag och fler med mig gjort många skojiga fynd - kanske inte så värdefulla - men skojiga, vackra eller bara användbara. Vi slänger väldigt mycket, jag läste att vi i Sverige i snitt slänger 8 kg textil per person och år - det ju inte klokt! Idag fyndade jag en lampskärm - där trådställningen hade en snygg form. Jag tänker mig att man nog kan göra något spännande av den - det blir ett lyft att vända på den och tänka skål...kanske virka runt trådställning - vi får se...
 
Idag har jag också startat en rödbetsinfärgning av lite naturvitt ullgarn. Det verkar råda lite delade meningar om huruvida den är tvättäkta/hållbar och ljusäkta. Vi får se - nu skall det stå i 4 dagar och sen är det dags att skölja och se resultatet. Nästa infärgning skall bli med avocado.
Dagen bjuder också på ett bastubad det ett skönt och avslappnande sätt att inleda kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0