15 januari - Världsmusik

Afrikanska trummor, karibiska rytmer, bollywood och lite persisk - en häftig blandning av musik att röra sig till. En gympa resa! Jag fick ett tips om en bra kom-i-gång träning av min gamla kollega Gunilla - en lustfylld svänging gympa med världsmusik. Varför inte - jag testade på 1200m2 på Frölunda och det var kul! Jag hade ett leende på läpparna hela passet och det svängde bra bland alla tanter. En härlig och glad upplevelse helt enkelt - det här skall jag göra om!
 
Jag gillar det som idag kallas världsmusik - tidigt hade jag skivor med Angelique Kidjo , Cheb Khaleb och sen fanns ettt otroligt skojigt svensk band som hette Anitas Livs - jag måste nog lyssna och dansa loss - kanske fick jag smak redan då min mamma köpte en skiva med Miriam Makeba, det måste varit i slutet av 60-talet eller början på 70. Skivan spelades flitigt och pata-pata var ju den givna favoriten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0