18 januari - Pärlor

 
Idag känns det riktigt bra att det är just fredag. Jag har haft lite fredagsmysigt under hela dagen - ja, jag jobbade ett par timmar på morgonen och ett par timmar på eftermiddagen. Däremellan han jag med att leta efter en stor kastrull på Myrorna och på Emmaus - dock utan positivt resultat. Vi behöver en stor kastrull för att koka de ramar som honungskakorna sitter i - en vintersyssla som ger känningar av kommade vår. Både Myrorna och Emmaus är spännande ställen att ge sig lite tid på. Tid att botanisera blan alla grejor och ibland göra lite fynd. Just idag tänjde jag lite på mitt inköpstopp - jag förvarar det för mig själv med att "det ju second hand - återvinning skall uppmuntras" . Ja ja jag fyndade en lagom sliten Mulberry necessär för 120:- bra fynd!
 
Det blev en lunchfika med vännen Anna och hennes lilla dotter - Bodil. Två riktiga pärlor var och en på sitt sätt! Fiket vi valde var också en pärla - Le Petit på Linnégatan - trevligt, avslappnat och gott.
När jag kom hem kunde jag inte låta bli att titta på mitt rödbetsfärgade garn - och se vad fint det blev med färg från lökskal och från rödbeta! och vad snygga dom blev ihop - roligt roligt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0