19 januari - Rådjur

 
Rimfrost och riktigt kall - men sol och klarblå himmel. På förmiddagen ägnade vi en stund åt att lasta in kraftfoder till fåren - dom vet prescis att det vankas goda saker. Dom blir instängda i fårhuset vid ett sådant här tillfälle annars hade vi nog inte klarat kraftfodret från deras långa näsor. Jag tycker nog att man börjar se en rundning runt magen vilket innebär lamm och att baggen Plura har gjort sitt jobb.
 
Det gick liksom inte att var inne idag så det blev en promenad och som belöning fick vi ett vackert möte! Jag kände att någon tittar på mig och på vänster sida upp på en bergskant stod två underbart vackra rådjur. En fantastisk syn - jag kan till och med tycka att det känns ok att bjuda på grönkålen.
 
Mitt botaniserande på nätet har lett mig till en skattkammare 365 saker du kan slöjda och 365 saker du kan sticka!
www.365slojd.se    www.365sakerdukansticka.blogspot.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0