22 januari - Blodhund och änglatrumpet

På hemväg träffade jag på min gamle reskompis Hans - han är en miljöngagerad man. Han har byggt en fantastisk kompost - en värmekompost med små arbetande kompostmaskar. Han berättade att det fungerade alldeles utmärk och han börjar samla en massa bra kompostjord för sommarens tomater. Förra våren drog jag upp några "Vilma" kruktomater till honom och hans familj - det blev tomater - jag var dock lite tveksam till en början men men det blev bra. Han kan få några plantor i år med.
Under båtresan berättade han om vilket fantastisk arbete blodhundar gör då de spårar människor. Deras nos måste vara bland de känsligaste. Jag blev riktigt nyfiken på de där blodhundarna och han gjorde min båtresa till ett äventyr!
 
Nu börjar det också närma sig den tid då man kan våga börja tänka försådd....chili och purjolök...härligt! Jag har beställt fröer och vrider och vänder på tankarna om hur jag skall disponera det lilla växthuset. Odla massa ätbara godsaker och kanske några vackra änglatrumpeter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0