23 januari - Basmati ris

 
En sån där arbetsdag som man helst vill ha så få av som möjligt - med istidtabell krävdes det att jag steg upp klockan 05 för att vara i Majorna 08:30 - pust. Sen var det kul - att träffa en stor grupp kollegor och diskutera vad vi inom socialtjänstverksamheterna har att erbjuda i hjälp och stöd, till vilken kostnad och till vilken nytta.
 
Väl hemma hade vi fått leverans från Hedenborgs Ekologiska - det är lite som julafton att få packa upp kilopåsar med solrosfrö, valnötter, sesamfrö tillsammans med god olivolja, ris, fint rörsocker  oliver och annat gott. Det ekologiska basmati riset är fantastiskt. Jag har fått lära mig att basmati sväller på längden - det blir väldigt synligt på detta riset - långa riskorn. Jag känner mig rik när jag fyller på vårt skafferi av sådana här fina varor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0