24 januari - Knypplade dukar

Arbetsdag på hemmaplan! Härligt att kunna sitta på bygdegården och göra det kommunala jobbet. Det har varit en kall dag med strålande sol och att halva dagen jobba framför datorn och andra halvan hos fåren och hemma i huset har varit helt rätt. Att komma ut till djuren en sådan här dag är bara energi för kropp och själ.
 
 
Hemma var det fram med strykjärnet - jag har blekt gamla vacka virkade och knypplade dukar som nu skall strykas. Dom är vackra som snöflingor och ett fantastiskt hantverk. Jag har fått dom av vännen Ulrika - dom kommer från hennes föräldrahem. Glad blir jag av att hålla på med dom och än gladare av att se dom.
 
När vi var i Barcelona kunde jag inte låta bli att fota en av gardinerna i våningen i Gaudi's La Pedrera - det något speciellt med spets.Spets ihop med grova ytor - obehandlat trä eller kanske betong - kreativa tankar vaknar till liv och tar plats .....och form.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0