26 januari - Aprikos och cashewnötter

Vem gillar när det blåser?  inte jag, inte fåren som stod i lä och inte katten,  som ändå vill ut för att känna på hur blåsten vänder den långa pälsen åt fel håll - för att då genast vilja komma in igen. Ut och in  - ut och in! Idag har jag testat att göra ett rawfood godis. När jag var på Moderna och fikade i november provade jag något liknande som var riktigt gott och kändes hälsosamt. Enkelt är det också - blötlägg lika delar naturella cashewnötter och torkade aprikoser (går säkert bra med annn torr frukt också) nån timme. Häll bort vattnet - mixa till en smet/deg och forma små bollar och rulla i kokos. Gott! Rawfood är intressant - jag skall nog läsa på lite - det finns en del inspiration att hämta där.
 
Jag har också kört igång ett nytt färgexpriement - det blev gurkmeja! Färgbadet står och svalnar - sen skall garnet sköljas och så hoppas jag på en lite ljusare gul än den gula färg lökskalsfärgningen gav. Man kan ha kul med gurkmeja också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0