28 januari - Apelsiner

 
Idag försvann de sista spåren av jul - sent ja! Men de vackra detaljerna i forma av lingonris i röda bomullsband över dörröppningar har inte känts så jultröttande. Den dekorationen tillhör mina julfavoriter och jag tror dom finns att se på en del Carl Larsson bilder - idén är nog från hustrun Karin!
Idag har jag träffat på hjälpsam man! Tacksamt tar jag emot hjälp för att få ordning på fårägarnas el-verk. Denna h-vetes maskin som inte fungerar när man behöver den - eller kanske fungerar 2 minuter för att sen dö! Tänk om han kan få den att funka - glad blir jag och glada blir både fåren och fårkompisarna den dag det är dags att klippa!
En sådan spontan hjälpsamhet är guld värt! Jag skall lära av det.
En annan lite detalj idag är apelsiner - dom är så otroligt goda just nu! Njut av dom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0