29 januari - Båtresan

Pilane 2012
 
I dag har kroppen påmint mig om att man kanske skall ta det lite lugnt på gymet! Jag har linkat fram med ett ont knä eller snarare knäbaksida. Dagen har varit fylld av möte med människor - ute i Östra Göteborg träffade jag en som vanligt påläst och engagerad ledningsgrupp - hurra för Ulf och hans gäng!
På vägen hem var jag lite fikasugen så eftersom det är långsam båt med fikamöjlighet så kändes det bra. Där samtalade jag med Lisbeth - ett fantastisk samtal som slingrade fram mellan 70-talets solidaritet, det individuella 80-talet, hur påverkas vi av det vi gör?, miljömedvetenhet på vilken grund?, vad ligger bakom våra yrkesval?, tillväxt ekonomin, Kina och cykla i peking, Whitey Museum, Santa Fee och Georgia o'Keefe. Vilken resa det blev mellan Saltholmen och Vrångö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0