3 januari - Väskan

 
Klockan 06:10 blev jag väckt av att katten knackade på sovrumsdörren och ville att jag skulle stiga upp och öppna ytterdörren ...så att han kunde sätta sig i dörröppningen för att fundera på om han skulle gå ut. Ja, det bor en katt hemma hos oss - men ibland känns det mer som om vi bor hemma hos en katt.
 
Jag hade lite svårt att somna om så jag tog min bok ,Gryning över Kalahari, och läser om väskan som Lasse Berg utnämner tlll "den största teknologiska landvinning i människans historia". Helt underbart - han beskriver väskan som grunden för samarbete och hela den sociala ordningen. Utan väska kan man bara samla till sig själv - med väska kan man samla och bära till sitt familj sin stam sitt folk - för att dela och med det skapas sociala strukturer.
Jag ser väskan på ett annat sätt nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0