31 januari - Overallen

Här ute i skärgården styr och ställer vädrets makter - för att möta alla dess nycker har många skärgårdsbor skaffat det ultimata plagget ....overallen! Typ och modell scooter - varm , vattenavvisande men med luftmöjligheter, kapuchong, reflexer, och naturligtvis mängder av fickor -  en symbol för ö-livet. Dock en nackdel - när man man är kvinna och måste kissa!
Idag har jag - efter 20 år utan overall - fått en alldeles egen ny fin blå/röd ö-overall! En julklapp från min söta man.
 
Det känns lite som när jag var barn och ville prova mina nya saker eller kläder med en gång....Det är nog så att barnet i mig skulle vilja sova i overallen - kanske prova ute nu när det blir kallt igen.
Som vuxen ser jag fram emot att bara kunna ha ett varmt underställ och sen hopp i overallen - och jag kommer inte att frysa!
Man kan ju fundera över varför det dröjt 20 år innan jag tog detta plagg till mitt hjärta?
Tack Olle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0