4 januari - vanilj, kanel, stjärnanis och björnbär

 
En ganska grå start på dagen vädermässigt. Jag sov gott framåt morgonen - som skönast tror jag. Undrar hur det kommer att vara att stiga upp innan 06 på måndag. Det brukar vara lite segt första morgonen så det gäller att njuta nu. Dra sig på morgonen - det är skönt.
Denna dagens lilla upplevelse handlar om mat - ett outtömligt ämne och en källa till glädje. Allt med mat är skojigt!  Idag skall våra härliga grannar bjuda på fisksoppa och jag står för desserten. Just dessert brukar inte vara min grej - det roligt men svårt. Nu har jag fiskat upp ett recept på panacotta med vanilj, kanel och stjärnanis....och turkisk youghurt! Till panacottan bjuder jag sommarens björnbär - kanske skall jag söta dem lite med honung. Mmmm dofter, vackra kryddor och en ljuvlig smak.
 
Björnbär doftar väldigt gott - det sprids en känsla av sensommar i kroppen när jag känner doft av björmbär. Dessutom är björnbär så vacka - vackra flikiga blad och bären är underbara både som omogna och riktigt mogna.
Min man gjorde en gång en blomsterkrans till mig på min födelsedag - den innehöll björnbär. Det var riktigt vackert - den värmer ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0