6 januari - Kroschka

 
Idag fyller min vän Anna år - Grattis Anna! Vi har en tyst liten övenskommelse, som vi nog inte skulle kunna redogöra för hur dem blev till. Vi ger varandra presenter med fågeltema. Kanske en längtan efter att bli en hänförd fågelskådare - det är något visst med det. Jag skulle nog faktiskt kunna bli en fågelarts samlare - ett perfekt intresse att fördjupa sig i. Man upplever vacker miljö - det måste vara spännande och man måste ha tålamod. Idag fick jag dock nöja mig med en skymt av en gärdsmyg och lite sång från en blåmes - inte illa!
 
Dagens andra lilla lyckorus fick jag då jag gick ut och hämtade en pumpa från sommarens odlingar - en kroschka. En gråvit pumpa som har en knalligt orange insida och smakar gudomligt gott - lite som en grönsaksmelon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0